2014. augusztus 8., péntek

36. kritika: Benjamin Thomas Barnes fanfic - Lehetséges


http://benjamin-thomas-barnes-fanfic.blogspot.hu/

Fejléc: Nos, nekem úgy alapjába véve nem szokta elérni a tetszésemet az olyan fejlécek, ahol ennyire halványan és gigantikus méretben helyezkednek el a karakterek tulajdonképpen a nagy semmi közepén, elvégre akárki akármit mond a tényen nem változtat, mivel csak rá kell nézni a fejlécre. Minden bizonnyal volt egy kép, ami természetesen egy tengert ábrázolt és véleményem szerint más nem történt, csupán egy másik, madarakkal borított képet mostál rá, aztán pedig a szereplőket és a fejléc máris készen van, ezt így, elkapkodottnak találnám. Azonban valami a belsőmben azt súgja, hogy ebben van némi rejtély. Tehát, bármennyire szívesen mondanám azt, hogy cseréld le, ne tedd! Különleges, ráadásul nagyon tetszik a cím betűtípusa, talán annak színén változtatnék, ha bele akarok mindenáron kötni ( egy-két lépcsőfoknyival lilábbá ), de egyébként nincs rajta kivetni valóm, egyszerű, de ennek ellenére nagyszerű.

10/ 10

Kinézet: A blog külsejéről hasonlóan nyilatkoznék, mint a fejlécről. Egyszerű, de nagyszerű. Igen, a háttér, attól függetlenül, hogy nekem még csak véletlenül sem jutott volna eszembe ilyet rakni, mondván, hogy eléggé a szolid dolgok vonzanak, attól függetlenül engem igazán elvarázsolt. A fehér alapon lévő fák, valamint az azon lévő baglyok ízlésesen kihangsúlyozzák a fejlécet, szóval nekem igazán elérte a tetszésemet. 

10/ 10

Történet: Általában, amikor én kritikát kérek, kihangsúlyozom, hogy inkább a történetet vagy más blogoknál a tartalomra fektessenek nagyobb hangsúlyt, tekintve, hogy számomra az inkább többet jelent, mint maga a kinézet. Érdekes egy utat választottál a blogodnak, tekintve, hogy az egész, ha jól vettem ki egy Narnia fanfiction volna. Természetesen nem tökéletes és még van mit csiszolni rajta, de melyik történeten nincs? A történeted belefogásakor eléggé megfogtál, viszont észrevettem egy olyan hibát, melyet elég sokszor elkövetsz, mely szerint váltogatod a jelen és múlt időt. Ez pedig abszolút helytelen, javaslom inkább múlt időben írj, tekintve, hogy jórészben eddig azt használtad, aztán váratlanul átváltottál a másikra. Ez nem jó dolog, tehát erre figyelj oda! A helyesírásodban nem találtam kivetnivalót, azonban a történet folyamatában már inkább. Nem tudom pontosan, hogy mit hogyan tervezel a jövőben, de szerintem lassíts egy kicsit. Túlságosan is sietsz. Én valahogy nem teljesen értem a főszereplő nőt, tulajdonképpen számomra eléggé semmitmondó karaktere van. Nem tudunk róla szinte semmit és ami rosszabb, azok számomra leginkább a reakciói voltak. Én sem volnék egy szőrös szívű, kegyetlen és érzéketlen idióta, ha egy jóképű férfi hozzám szól, de az első találkozásnál egy köszönéstől még távolról sem pirulok el, főként, hogy ahogy kivettem barátja van. Egy űrhajós? Azt hiszem. Emellett, ami nekem még bökte a csőröm az a valósághoz való viszonyulás, úgy érzem, hogy valahogy túlságosan is sok mindent viszel bele a párbeszédekbe, de hogy értsd miről szövegelek itt egy példa:  
- Emlékszel Sandra-ra? - kérdezte - Tudod a vörös, csinosra!
- Akivel tegnap voltál, vagy ma este...? Az étterembe?
- Tegnap, és igen. Miután hazamentünk, és elváltak útjaink rájött, hogy ott hagyta a táskáját. Mesélte, hogy zárásra ért vissza, és már mostak föl, amikor belépett az étterembe egy férfi. Jóképű, izmos és űrhajós. A jelvénye visszacsillogót az utcalámpáról. Sandra bekukucskált az üvegen, és bent Ayani volt. Először megrémült, de kiderült, hogy ismerte a pasast, és mit csinált? Mit csináltak?! - próbálta kideríteni Matt, hogy Ben figyel-e rá.
- Mit? Megölelte?
- Megcsókolta, és nyelves volt. Ismeri, és szereti Ben! Ez tudod mit jelent?!
- Neeem... - döbbent le a hírektől, és letette a lábát a földre. A hideg kőre.
- Harcolnod kell, érte barátom, vagy örökre elveszted! "

A fentiekben kiemelt mondatokból kiveheted, hogy mire akartam célozni, mindazzal, amit elmondtam. Tehát, véleményem szerint azok eléggé feleslegesnek bizonyultak. Elvégre, ha valaki egy pillanatra, még ha csak kíváncsiságból és bekukkant valahová és tovább adja, akkor nem mondja, hogy a jelvény még az utcalámpáról is visszacsillogott. Az előtte lévő mondatot pedig azért emeltem ki, mert nekem ez eléggé furcsán hangzik egy férfi szájából, miközben egy hozzá hasonló neműről beszél, mert ezt elolvasva nekem komolyan megfordult a fejemben, hogy Matt igazából nem is hetero, hanem sokkal inkább biszex. Az utána lévő párbeszédet sem véletlenül másoltam be, természetesen azért, mert az is eléggé kiverte nálam a biztosítékot. Nem tudom, hogy más hogy van vele, de ha első látásra beleszeretek valakibe, amit egyébként én teljességgel lehetetlennek tartok, de ki hogy van vele. Felbosszantott, hogy aligha ismeri az egyébként foglalt lányt és mégis elakarja csábítani. Mi lenne, ha olyan tisztességes és gerinces ember volna, amilyennek tartja magát, vagy legalábbis tenne úgy mint egy normális ember? Elvégre, mégis miért akarja megszerezni, aki már foglalt? Barátja van! És ha mindezek után a lány csakazért szakít az eddig számunkra még eléggé titokzatos űrhajóssal, mert hirtelen Benbe lett szerelmes, akkor szerintem én veszek magamnak egy kötelet, hogy biztos hurkot kössek a nyakamra. Tedd egyedivé! Az ember nem így szeret bele élete párjába, mindemellett a történeted számomra egyáltalán nem valósághű. Mármint, oké, hasonlít a lány Lucyra, de attól még nem kell Ayanival is olyan sajátosan viselkedni. Elvégre te sem szeretsz csak úgy bele az első szembejövő emberbe! És a nő még előtte idegen, én általában minimum egy-két hétig megtartom a szigorú három lépés távolságot és reménykedem benne, hogy nem fognak egyből egymás karjaiba omlani a következő fejezetben, mert az már tényleg a sablonosság legteteje lesz. Hisz olyan szépen kezdted, ne rontsd el ilyenekkel! Figyelj oda mit írsz, és a helyesírási hibákra is ügyelj oda. ( A részletet szóról szóra kimásoltam, így a hibát is beleértve. Nem vészes, de azért illik tudni, hogy a csillogott szót nem úgy írják. ) De mindettől függetlenül a történeted koránt sem hétköznapi és nagyon kedvelem benne a Matt-et, még ha picit nem is értettem a szexuális identitását. :)

10/ 5

Mindent összevetve: Egy nagyszerű történetbe fogtál bele, azonban a stílusodon és a történet alakulásán még picit csiszolj. Mindettől függetlenül úgy érzem, hogy elég gyakorlással és energia befektetésével egész jó kis blogot tudhatsz majd a tulajdonodban. Gratulálok az eredményhez valamint sok sikert kívánok a továbbiakban is, reménykedem benne, hogy kritikám és tanácsaim után jóval több olvasóval büszkélkedhetsz!

30/ 25

2 megjegyzés:

  1. A múlt és jelen idő, sajnos, szinte mindig, életben lép, amit írok... Valamiért keverem a kettőt, és nem nagyon szoktam észrevenni. Most figyelmesen is átolvasom, és megfogadom tanácsaidat.
    A kihúzott mondatról, amit írtál fel kellett nevetnem, mert igazad volt. Talán nem jöttem rá először.
    Köszönöm a kritikát! (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Virág! :)

      Ennek érdekében szerintem próbáld ha lehet minél többször elolvasni a fejezetet! Ezáltal esélyt teremtve arra magadnak, hogy előbb kiszúrd a hibáidat, mint más, így könnyedén ki is javíthatod. Semmi probléma, ha először nem veszed észre, általában az ember így van a saját munkájával! Természetesen igazán nincs mit, örömmel készítettem a kritikádat! :)

      Szeretettel várunk bármikor vissza! Peace, love. Shaw.

      Törlés