2014. augusztus 8., péntek

37. Kritika: Falling apart


FALLING APART
http://fallingapart-dramione.blogspot.hu/

Fejléc: Megmondom őszintén sokáig, sőt még ezekben a percekben is erősen töprengek, hogy a fejléced valójában png esetleg jpeg tipusú-e ( bár ahogy nézegettem normál, jpeg-nek tűnt ) de azt hiszem teljesen feleslegesen töröm emiatt a fejem, mivel a lényegen nem változtat. Véleményem szerint a fejléced szerfelett üres. Középen természetesen nagyon szépen és ízlésesen foglalnak helyet a szereplők és az iskola is, azonban a színekre is vigyázni kellene, azokra is figyelmet kell szentelni, ezzel szemben rengeteg helyen egyszerűen üres, ezt másképp nem is tudom leírni. Egy nagy kék folt van ott, amibe különösebben semmi más nincs, csak a cím. Ezt természetesen korrigálni kellene. Persze nem azt mondom, hogy állj neki és csinálj avagy csináltass újat ( attól függ, hogy rendelted-e esetleg te készítetted-e ), hanem mindössze egy kiegészítést kellene csinálni, mert ez így eléggé lehervasztó.

10/ 5

Kinézet: A blogod külsejével ugyanolyan véleménnyel vagyok, ahogyan a fejléceddel az előbb. Túl csupasz, gondolok itt a háttérre! Szerintem a külső háttérrel kellene kezdeni valamit, még ha egy apró pici mintát is viszel vele, már azzal is feldobod kissé az egészet és nem lesz ennyire kopár az egész. De ettől eltekintve a blog külseje elérte a tetszésemet, természetesen nem égetik ki a retinámat a betűk, amikor rájuk pillantok valamint a sablonos modulok is hiánytalanul ki vannak rakva. Ahogyan észrevettem nálad is található némi html kód a menünél, amely szépen megmutatkozik és külön örülök, amiért jobbára olyanoknak írok kritikát, akik nem viszik túlzásba az egészet és ismerik a " A kevesebb néha sok. " mondást. 

10/ 8

Történet: Mit is mondhatnék? Maga az ötlet, hogy egy újabb Draco Malfoy és Hermione Granger történetet olvasok tulajdonképp előbb riasztott el, mint vonzott volna. Természetesen nem azért, mert nem szeretném a párosukat, vagy is, ha jobban belegondolok, mégis, tekintve, hogy én úgy szeretem a J. K. Rowling által kreált művet, ahogy van és nem igazán vagyok oda az e fajta fanfictionokhöz. Mindennek ellenére nagy bosszankodások és gyerekes viselkedésemtől eltekintve nekiláttam a prológusnak, majd az azt követő részeknek. Kíváncsiságból néhány kommentbe is bele-bele nézegettem és elmosolyodtam, amikor az említett írónőhöz hasonlítanak, persze nem azért, mert esetleg cáfolnám, de azért nem is értek egyet. Tehetséges vagy az írással kapcsolatban, a szókincsed megfelelő, mégsem vagy azért egy Harry Potter író, persze, nem mintha állítottál volna is ilyet magadról valaha. Véleményem szerint egy most felfedezett gyémánt vagy, akin habár még van jó pár csiszolni való, de egyszer igazán értékes darab lesz. A történetben néha bökte a szemem a fogalmazás, illetve ebből leginkább a jelen és múlt idő cserélgetése, melyen olykor inkább át-át siklottam, de egy bizonyos idő elteltével már határozottan idegesített. Erre figyelj oda! Gyakori hiba a bloggervilágban, ráadásul nekem tüstént szemet szúrt. De lapozzunk... maga a történet, a tartalom eleinte nagyon megfogott, nem hazudok azzal, ha elárulom, hogy pillanatok alatt a varázsló világ körében találtam magamat, miközben Percy bevágtatott a jól ismert Weasley családba. A hír, mely szerint Hermione nem mehet Draco nélkül a Roxfortba, megmondom őszintén, hogy egyetlen szemforgatást bírt kicsikarni belőlem. Eléggé szerencsétlennek gondoltam magam, hogy tessék, egy újabb blog, melyben a pár már a második fejezetben szerelmes egymásba, utána gond gond után és persze a közismert happy end. Örömsugallatként ért, hogy végül nem ilyen folytatásban íródott meg. Viszont mindamellett, hogy örvendtem, hogy nem egy tipikus love story-t olvasok gondolkoztam is néhány mondaton, mert volt, amit első esetleg másodszori olvasás után sem tudtam, hogy most pontosan mire is szeretnél kitérni. Tehát az érthetősége nálam egy-két mínuszt beszerzett, de ettől eltekintve nagyon szép munka. De menjünk vissza a történetre! Maga az, ahogyan Draco és Hermione beszéltek egymással teljesen a könyv-ét (valamint a filmét) tükrözte, szóval örülök, hogy nem változtattad meg a karaktereket és a stílusukat. Határozottan kíváncsi vagyok egyébként, hogy a lány mit fog tenni Draco háta mögött az időnyerővel és hogy a fiú mire jut tulajdonképp a merengőn lelt információval. És persze kíváncsi vagyok, hogy ebből az egészből szerelmi szálat esetleg valami sokkal mélyebbet szeretnél kikovácsolni? És most biztosan felmerülhet benned a kérdés, hogy akkor én most olvasni fogom tovább? Minden bizonnyal! Gyakorolj sokat. :)

10/ 8


Mindent összevetve: Nos, az összegzésből tulajdonképp nem tudnék kihozni valami túl sokat, hiszen a fentiekben azt hiszem elmondtam a véleményemet. A külső teljesen illik a bloghoz és a történetért is plusz, nagyon szép munka! Sok sikert a továbbiakban!

30/ 21

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése