2014. július 30., szerda

34. Kritika: Halálos csók


Halálos Csók
http://halaloscsok.blogspot.hu/

Fejléc: A leírtak alapján ez a fejléc nem a te munkádnak tudható be, hanem minden bizonnyal rendelted, viszont ennek ellenére egy nagyon szép munka. Legalábbis engem elragadtatott. Nem az a zsúfoljuk tele, hogy egy négyzetmilliméter se legyen, ahol az esetleges karakterek levegőt se kapnak. A kék szín hatása szépen körbelengi a dolgokat, és véleményem szerint a legtöbb esetben egy gif inkább ront a fejlécen, mintsem javít, azonban nálad pontosan az ellenkezője mutatkozik meg. S habár én is szeretem a Harry Potter könyvet és filmet egyaránt, szerintem ez a kép szépen tükrözi az előbb nevén említett varázsló és a Granger boszorkány kapcsolatát. Tehát egy szó, mint száz: szép munka! 

10/ 10

Kinézet: Először is leszögezném, hogy odavagyok az ilyen sablonokért, vonzottak mindig is az egyszerűbb dolgok és így kékben - mely nálam köztudottan a kedvenc színek közé sorolható - még szebbnek titulálom. Szeretem az ilyen világos árnyalatokkal rendelkező külsőket, ezért is tetszett meg rögtön a tiédnek is. A színek nagyon szépen kiegészítek egymást és én nem találtam semmi kivetni valót, amit esetleg korrigálni kellene. A sablon modulok, amik nem hiányozhatnak megtalálhatóak, pipák is vannak a fejezetek végén, ahogy néztem, ami még inkább ad egy pluszt, még ha én ezért az egészért nem is rajongok annyira és ahogy néztem van a blogodban némi html kód is, amely nagyon szépen mutat és igazán örültem, amikor láttam, hogy nem vitted túlzásba, hiszen ismered a mondást: a kevesebb néha több. A fejezeteknél először aggodalmaskodva vizsgáltam, hogy nem túl világos-e a szín, viszont ezt pont megfelelőnek találtam, tekintve, hogy feketével az egész romba döntené a hatást, a méret is találó, szóval nincs kifogásom. Akárki akármit mond, ami jó, az jó. :) 

10/ 10

Történet: A prológust olvasva igazán megörültem, hogy nem egy átlagos sablonos történetnek nézek elébe, ahol az író kreál a gondolatiban egy lányt és azt összehozza valamelyik J. K. Rowling által teremtett karakterrel, aki jobb esetben fiú, a rosszabb eseteket inkább nem mondanám, mert a házimanóktól kezdve a leszbikus fanfictionig már sok mindent láttam. Habár nem mindenkit szoktam ilyenekkel bombázni, viszont nálad meg kell említenem, hogy nagyon megkedveltem a stílusodat. Jó kedvem teremtődött azonnal, amikor a kezdést olvastam, írásodnak köszönhetően a fantáziám segítségével magam elé képzeltem, ahogyan a három cimbora keresi a halál csókját, azonban nálad is megesett az a hiba, ami minden második bloggerrel előfordul. Itt célzok arra, hogy a jó kezdés után már csak kapkodom a fejem, hogy mi hol merre hány méter, mivel fogalmam sincs, hogy mi történik, amely annak tudható be, hogy nem hagyod, hogy az ember megeméssze a megtudottakat, máris zúdítod a következő információk hadát a nyakába. A rengeteg helyszín, melyből ide-oda csöppennek a szereplők nekem túl sok. Maradjanak egy helyen és ott történjek olyan dolog, amit megjegyzek és még a következő helyen is bennem maradjanak az érzések, amiket csak úgy tudsz bennem rendesen megteremteni, hogyha részletes, bő leírásokkal írsz le mindent. Nem tudjuk milyen érzések cikáznak a varázslókban - Harmione esetében boszorkányban - amikor megjelennek a dementorok vagy amikor a sötét utcán barangolnak. Semmi mást nem látok, csupán azt, hogy a szereplők egyszer itt vannak másszor ott, nagyon sietsz mindennel és fogalmam sincs, hogy hová ez a nagy rohanás. Elvégre, ha már belekezdtünk az egészbe, akkor azt rendesen csináljuk, nem de? Nagyon jól indultál a prológusban és minél inkább jöttek a friss részek, azokat annál inkább elkapkodottnak tituláltam. Egyre több " mondta Harry, intett Harry, lépte át a küszöböt Harry, ezt csinálta meg azt csinálta Harry" ugyanez a többi szereplővel is. Helyettesítsd a neveket jelzőkkel, mint a fiú, varázsló, barát, mágus, boszorkány, lány...stb. Használj több szinonímát, mert a szóismétlésekre a vége felé talán már jobban figyeltem oda, mint a történetre és nem azért mert épp kritikát írok, hanem mert egyszerűen csak zavart. Figyelj oda, hogy fanfiction lévén hű légy a karakterekhez, mert az egésznek semmi értelme nincs, ha megváltoztatod a szereplő lényét. Egy olyan, mint Harmione például sosem fakad úgy ki, hogy mindenki meghökkenve fókuszál rá és egy Ron féle sem csap át hirtelen viccesből ölni késszé. Ezek a dolgok épülnek bennük és nem egy csapásra ingadoznak az érzelmek. És hogy olvasnám-e a történetet, hogyha most nem kritikát írnék? Lehetséges, hogy folytatnám, hogyha nem elkapkodott és rövid részek lennének. Szerintem egy átlagos fejezet wordben körülbelül olyan 4-5 oldal, bár a 6 az igazi. Amik nálad nem voltak jellemzőek. Tehát hosszabb fejezeteket várok...

10/ 5

Mindent összevetve: A gyönyörű kinézet ellenére a történeten még van mit csiszolni. Van egy jó alaptörténeted, amit kellő lassúsággal kellene szépen kibontakoztatni, mert ez a tempó, ahogyan most haladsz nagyon gyors! Sok sikert kívánok a továbbiakban is a blogodhoz, remélem hasznát veszed a tanácsaimnak! 

30/ 25

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése